הפלייליסט הציוני

אופק לוי (29) מהוד השרון, מספר על השפעת המוזיקה בתקופת מלחמה ועל תרומתו לפסקול של חיינו

 

הפלייליסט הציוני
הפלייליסט הציוני אופק לוי צילום wiki שחר מועלם וסער עציץ

בימים שבהם גאווה לאומית היא כבר לא מילה גסה ושירים כמו יאללה נסראללה ששכבו בוידם 20 שנה חזרו לפליילסט – מתברר כמה אנחנו אוהבים מוזיקה וכמה היא מרימה את המורל הלאומי. אחד מהיוצרים שתורמים לפסקול חיינו בתקופה מאתגרת כזו הוא אופק לוי שיוצא כעת בסינגל חדש "יעלוז שדי".

אופק לוי שנולד בצור יצחק ועבר לאחרונה להתגורר עם בת זוגו בהוד השרון, מספר על אהבתו למוזיקה, על רצונו להתחבר ולחבר בין אנשים ולגרום להם לשכוח ולו לרגע מהצרות. "התחברתי למוזיקה בגיל 13 בבר המצווה שלי. הוריי רצו שאשיר לאחר הדרשה ולקחו אותי לאולפן הקלטות. באולפן התלהבו ממני ואמרו לאבי שיש לי כישרון ושאני חייב לעשות עם זה משהו. כששרתי בבר המצווה, ראיתי עד כמה זה שימח והלהיב את האנשים. לאחר מכן קניתי לעצמי מערכת קריוקי, כתבתי שירים והתחלתי להלחין אותם. כך בעצם הכל התחיל – זה לא שחלמתי להפוך לזמר. 

לוי שהצליח להגיע לבמת האנגר 19 הצליח להלהיב באמצעות המוזיקה שלו קהל של אלפי אנשים – עובד במהלך היום כאינטגרטור מכני. בזמנו החופשי יוצר, כותב ושר וחולם להפיץ את המוזיקה שלו בכל הארץ. 

"התחלתי לחשוב על קריירה מוזיקלית לפני 3 שנים. מאז כתבתי 26 סינגלים אותם אני משחרר פעם אחר פעם לרשתות ברדיו לערוץ 24 ולערוץ IL. לאחרונה הוצאתי סינגל בשם 'יעלוז שדי' – שיר שכתב דוד המלך. החלטתי שהוא מתאים לתקופה שבה אנחנו נמצאים והלחנתי אותו. אני שר אותו בהופעות שלי ומקבל פידבק חיובי מהקהל. הוא שונה משאר השירים שאני כותב". 

 

על מה אתה כותב ושר בדרך כלל?

"על החיים, על מה שקורה לי, וגם על החיים במדינה. אני מאוד מחובר למה שקורה כאן. השיר הראשון שכתבתי היה 'השקרים שלך', שיר על אהבה נכזבת בגיל העשרה. הבחורה שיחקה בי וגרמה לי לשברון לב אבל לפחות יצא מזה שיר.

 קצת לפני שהחלו ההפגנות והפילוג בעם – כתבתי שיר בשם 'הרצל אמר', שמדבר על יוקר המחייה, הפקקים בכבישים, והלחץ בו אנו שרויים. השיר מציף את כל הבעיות אך מנגד מדבר על כך שישראל היא המדינה שלנו באש ובמים". 

שיריו של לוי מדברים לא מעט על אהבתו לישראל, הם קלילים זורמים ומהנים. לאורך כל הריאיון הוא מדבר הרצון שלו לשמח אנשים באמצעותם ועל כך שגם בצבא כששירת בתעשייה האווירית דאג להקים להקה עם המכונאים של המטוסים והופיע מול מפקדים בכירים.

לוי עובד כיום על אלבומו השני ומנסה לפרוץ דרך תחנות רדיו והופעות אך לא שוכח את ערכי הציונות אתם הוא נוהג להפיץ בכל דרך.

"כיום אני נוסע למחנות קיץ להדריך קהילות יהודיות, שם אני נוהג לחבר אותם למוזיקה. יצא לי לשיר את הסינגל החדש שלי עם החניכים והורים בטבע – דבר שהיה מאוד מרגש", הוא אומר.

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן