שבעה באוקטובר: יום אבל אזרחי  בהוד השרון

מאות תושבים הגיעו לאירועי הטקסים העירוניים שערכה עיריית הוד השרון לזכרם של הנרצחות והנרצחים, הנופלות והנופלים. הטקסים ברחבי העיר נועדו בנוסף כדי לחבק את הלוחמות והלוחמים ואת משפחותיהם

שבעה באוקטובר

יום האבל הלאומי החל במטח טילים שלא מנעו מתושבי העיר הוד השרון להצביע ברגליים ולהגיע לכל הטקסים העירוניים. בעיריית הוד השרון פיזרו את האת הטקסים השונים ברחבי העיר כדי שכל אחד ואחת מבני העיר יוכלו להגיע, לתמוך ולהזדהות עם משפחות הנופלות והנופלים, הנרצחות והנרצחים בשבעה באוקטובר ובמלחמת חרבות ברזל, בהם 14 מבנות ובני העיר. 

אמש (שני) הורדו הדגלים לחצי התורן ברחבי העיר. בין הטקסים שנערכו היו יוזמות של בני העיר: טקס פתיחת תערוכה 'חיבוק אחרון' במתחם כיכר המושבה – תערוכת צילומי אימהות להנצחת בנותיהן ובניהן  שנרצחו ונפלו בשבעה באוקטובר ובמלחמת חרבות ברזל (צילום יפעת פאר).

ראש עיריית הוד השרון אמיר כוכבי :"כאן, על אדמת ישראל. זאת שאין לנו אחרת. בתינו הפכו לשדות קרב, ועמדנו שעות ארוכות חסרי ישע אל מול אכזריות בלתי נתפסת. נזכור את הגבורה של אלו ששרדו, של אלו שנלחמו, של אלו שהצילו חיים.
נזכור את הערכים לאורם חיו בקהילות שנפגעו, את החוסן שמאפשר את התקומה. את האהבה שהייתה במסיבות. את הידיעה שאפשר אחרת. נזכור את ההתנדבות העצומה, את הושטת היד של קהילות שלמות, גם כאן בעיר, ואת המענה מול התופת שאיימה למחוק אותנו. נזכור את הגבורה של מיטב בנינו ובנותינו שקמו והסתערו שוב ושוב, עד שנפלו. את ההתנדבות של אלו שנענו לקריאה פעם ועוד פעם, עד שלא חזרו. ואנו שחזרנו הנה לפני מספר דורות, כעוף החול שקם מהשואה, מהפרהוד, מהפרעות, מהרדיפות מהניסיון להשמיד אותנו כעם, נזכור ונזכיר, שבתוך הכאב הנורא, יש עוד תקווה"

אמיר קן-דרור, אביו של יהונתן ז"ל, שנרצח במסיבת הנובה, נשא דברים בשם המשפחות השכולות: "אנחנו משפחה אחת מתוך אלפי משפחות, שאיבדו השנה את היקר להן מכל. לכל משפחה סיפור מסמר שיער, שהם לא דמיינו אפילו בחלומותיהם השחורים ביותר. היום, בדיוק לפני שנה, בבוקר ה-7/10 , יום שבת וחג רגילים, ב-06:29, התהפך העולם על משפחתי, על כל המשפחות השכולות, ועל כל עם ישראל.
חלפה שנה מ״השבת השחורה״ אך בשבילנו המשפחות, הכל כאילו קרה אתמול. אין רגע שהכאב, היגון, הגעגוע והכעס, לא פוקדים אותנו"

טקס פתיחת תערוכה 'תקומה' שנערך ברחבת יד לבנים: מיזם תיעוד אמנותי, הנותן במה לעשייה האישית והקולקטיבית, של תושבות ותושבי העיר והעירייה, מאז השבעה באוקטובר. המיזם מנציח את הנופלות והנופלים, הנרצחות והנרצחים, תושבות ותושבי העיר, מחבק את המשפחות השכולות, את השורדות והשורדים, את אלו שנפצעו בגוף ובנפש ואת החטופות והחטופים, בתפילה שיחזרו בקרוב.

בנוסף נפתחה במקום התערוכה 'לעצור לנשום' בה 14 אמניות ואמני הוד השרון נתנו פרשנותם למשמעות לעצור לנשום. אוצרת התערוכה: איסי וינטר אבקסיס.

טקס הזיכרון הלאומי שנערך בגני יהושע – הוקרן בשידור ישיר בגינת השחר, סמוך לספרייה העירונית, ברחבת בית מקומי לתרבות ובגינת מגדיאל. 

במרכז לאומניות הרב תחומי, נערכה הקרנתו של הפרק הראשון של סדרת הדוקו החדשה "נובה-המסע להחלמה". לאחריו נערך מפגש עדות של שורדת 'נובה' ספיר כהן, תושבת העיר.

הסרט "עוד נחזור לרקוד" We Will Dance Again במאי : יריב מזור הוקרן בבית מקומי לתרבות. סרט קולנוע תיעודי – פסטיבל מוזיקה של צעירים החוגגים ערכי שלום, חופש ואהבה בטבע שהופך לזירת טרור אכזרית וחסרת רחמים, שמותירה אחריה הרוגים, חטופים וניצולים מצולקים. השורדים משחזרים את האירוע כל אחד מנקודת מבטו, ויחד הם עדות נצחית של תום, נעורים ויופי, שנגדעו באחת. בסיומו נערך פאנל בהשתתפות שורדות ושורדי הנובה: עילאי קראווני, מעיין די ועמית מוסאי. 

 

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן