רואה לך ברגליים

ענת גרינברג – נטורופתית, רפלקסולוגית בכירה והרבליסטית קלינית, עזבה משרה בכירה בתחום ההייטק לטובת תחום הרפואה המשלימה. לרגל חג החנוכה היא מספקת לנו כמה טיפים שיגרשו את החושך מגופנו ויכניסו לתוכו אור, בריאות וחיוניות

ענת גרינברג נטורופטית

בתקופה שבה בני אדם בכל העולם מחפשים קצת אור ונחמה, יש מי שמוצאים את הפתרון בגאווה לאומית כמו זכיית ארגנטינה במונדיאל ויש מי שלא תולים את האושר שלהם על קבוצה אחרת אלא מחפשים בעצמם את האור גם אם המנהרה ארוכה מאוד. כך עשתה ענת גרינברג שהלכה תקופה ארוכה במנהרת ההייטק עד שהרגישה שהיא לא יכולה עוד והנפש שלה רוצה וזקוקה למשהו אחר.

גרינברג: "בצעירותי למדתי מתמטיקה ומדעי המחשב באוניברסיטת תל אביב ומהר מאוד מצאתי את עצמי עובדת בענף ההייטק. עבדתי בתחום במשך שנים גם בתפקידים בכירים. שהיתי כ-5 שנים בבלגיה בשליחות מטעם אחת החברות בהן עבדתי – שם נחשפתי לתרבות הקולינרית האירופאית. הרצון לשנות את חיי דגדג לי כבר אז. התחלתי לאכול בריא לעשות פעילות גופנית ולרוץ מרחקים ארוכים. החלטתי לעזוב את תחום ההייטק וללמוד משהו חדש. תחום הנטורופתיה, הבריאות, הספורט והתזונה מאוד משכו אותי, נרשמתי ללימודי הנטורופתיה בקמפוס ברושים השייך לאוניברסיטת תל אביב, ומאז חיי השתנו פלאים".

לא חששת לעזוב משרה בכירה לטובת תחום חדש ולא בטוח מבחינה כלכלית?

"הבנתי שאני חייבת את זה לעצמי. לא יכולתי להישאר תקועה במקום שלא טוב לי. רציתי להיות שגרירת הבריאות במשפחתי, לעזור לעצמי לחיות חיים בריאים וגם לשאר בני משפחתי. האמנתי בחלום שלי והגשמתי אותו".

גרינברג, מטפלת כיום באנשים מסביב לשעון, היא עושה זאת באמצעות טיפולי רפלקסולוגיה ומשלבת ייעוץ לתזונה בריאה, צמחי מרפא, תוספי תזונה, טיפולי דמיון מודרך, פרחי באך ועוד. לדבריה השילוב המנצח הוא טיפול בגוף ובנפש. "כדי לחיות חיים טובים יותר אנחנו חייבים להיות רגועים ולגרש את הסטרס מהחיים שלנו. סטרס גורם למחלות", היא אומרת.

לא פשוט לגרש את הסטרס מחיינו

"זה נכון. כדי לעשות זאת צריך לחבק את הדברים שגורמים לנו לטוב ולהיפרד מהדברים הרעים. לא להיות בסטרס. לחבק ולאמץ את הדברים שגורמים לנו הנאה. לצאת לבלות בטבע לבלות עם חברים ובני המשפחה והכי חשוב  לקחת את החיים בקלות".

כיצד את מסייעת למי שמגיע אלייך?

"כשמישהו מגיע אליי לטיפול אני מנסה להכיר אותו כמה שיותר טוב מבחינה רפואית. להכיר את אורח החיים שלו, להבין באיזו סביבה הוא חי ומה הרקע הרפואי שלו. אני מבררת עמו גם על מצבו הפיזי והנפשי. האם הוא חי בקהילה או שהוא מתבודד. ואני מנתחת את בדיקות הדם שלו, בוחנת את לשונו וקוראת בקשתית עינו, שזה תחום נוסף שנקרא אירידיולוגיה. בסוף התהליך ואני מטפלת בו בדרך המתאימה ומספקת לו המלצות שישפרו לו את החיים".

מתכון שיוסיף לכם טעם לחיים וגם בריאות סלק צלוי ממולא בסלט גריסים ועדשים שחורות

חומרים ל-12 מנות:

12 סלקים קטנים

מלח גס

1 כוס גריסים

חצי כוס עדשים שחורות שטופות

רבע צרור פטרוזיליה קצוצה

חופן חמוציות

מיץ מחצי לימון

1 כף רכז רימונים

מלח ים, פלפל שחור גרוס טרי

שמן זית

אופן ההכנה

מחממים תנור ל-150 מעלות.

שוטפים היטב את הסלקים השלמים, על קליפתם. מייבשים ועוטפים בשמן זית. מפזרים מלח גס. על תבנית שרופדה בנייר אפייה, ומניחים עליו את הסלקים. מכסים בנייר אפיה ומעליו ניר כסף וצולים במשך כשעה וחצי, עד שהסלקים רכים לחלוטין. מוציאים ומצננים מעט.

מכניסים את העדשים והגריסים לסיר, מכסים במים בנדיבות, מביאים לרתיחה ומבשלים מעל אש נמוכה כ-40 דקות, עד שהעדשים רכות אך עדיין נגיסות ומסננים. מכינים את המילוי: מערבבים בקערה את הגריסים והעדשים המבושלות. מוסיפים חמוציות, מיץ לימון, רכז רימונים, שמן זית ופטרוזיליה. מתבלים במלח ובפלפל שחור ומערבבים. מניחים למשך 5 דקות לספיגת הטעמים.

ממלאים את הסלקים: חותכים לרוחב את חלקם העליון של הסלקים, שישמש כ"מכסה" באמצעות סכין חדה או כף פריזיאן מרוקנים בעדינות את הסלק. ממלאים את בסלט הגריסים והעדשים, מזלפים מעט שמן זית, ומניחים מעל את ה"מכסה". ניתן להזליף טחינה גולמית ולחמם כמה דקות בתנור לפני ההגשה.

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן