ראש עיריית הוד השרון יצג את השלטון המקומי באו"ם

ראש עיריית הוד השרון אמיר כוכבי נבחר לעמוד בראש כח המשימה של המרכז לשלטון מקומי לקידום עמידה של הרשויות המקומיות בארץ ביעדי האו"ם לפיתוח בר קיימא כוכבי יוביל את הפורום הארצי שתפקידו הטמעת יעדי האו"ם בשלטון המקומי כחלק מתוכנית העבודה של ממשלת ישראל.

אמיר כוכבי ושגרירת ישראל למוסדות האו"ם מירב אילון שחר

ראש עיריית הוד השרון אמיר כוכבי נבחר לעמוד בראש כח המשימה של המרכז לשלטון מקומי לקידום עמידה של הרשויות המקומיות בארץ ביעדי האו"ם לפיתוח בר קיימא ויוביל את הפורום הארצי שתפקידו הטמעת יעדי האו"ם בשלטון המקומי כחלק מתוכנית העבודה של ממשלת ישראל.

ב-2015 נקבעו 17 יעדים כאג'נדה עולמית לפיתוח בר קיימא עד שנת 2030. היעדים אומצו על ידי כל 193 המדינות החברות באו"ם ועוצבו בשיתוף הסקטור הפרטי והחברה האזרחית.
היעדים הגלובליים הנקראים בקיצור ה-SDGs, מהווים גישה הוליסטית לאתגרים המרכזיים של האנושות וכוללים מנעד רחב של נושאים חברתיים, כלכליים וסביבתיים. בשנים האחרונות הוגדרו יעדי משנה ומדדים לפיתוח והמדינות החברות באו"ם נדרשות לקדם עמידה ביעדים במסגרות השונות, כאשר השלטון המקומי נחשב גורם בולט בהטמעת והובלת העמידה ביעדים.
ישראל אימצה את יעדי פיתוח בר קיימא רק ביולי 2019, ובחודש זה ישראל דיווחה בפני האו״ם על הנעשה בישראל. משרד ראש הממשלה מינה את המשרד להגנת הסביבה ומשרד החוץ כמובילי הפרויקט. המשימות העיקריות מבחינת הממשלה כוללות מיפוי וגיבוש תמונת מצב בישראל וקביעת נושאי ליבה לקידום תוכנית לאומית.
ישנם מספר אתגרים בהגעה של ישראל ליעדים: מעבר מנושאים שעוסקים בכל התחומים לכדי מדיניות אחידה ותכנית ברורה. כל יעד לא עומד בפני עצמו, היעדים שזורים אחד בשני מה שמהווה אתגר בין הגופים השונים במדינה. יש צורך בהסתכלות רוחבית של משרדי הממשלה והשלטון המקומי בקידום יעדים ברי השגה ומדידה כאשר גורם משמעותי לעמידה ביעדים הוא יצירת מנגנון מוסדי להטמעה.

יו"ר השלטון המקומי וראש עיריית מודיעין חיים ביבס אמר: "עיריית הוד השרון פועלת ליישם הלכה למעשה את יעדי האו"ם לקיימות. שנתיים לתוך הקורונה ראינו כיצד ערכים אלו בהובלת העירייה מחזקים את העיר והקהילה וממצבים את הוד השרון בחזית, לכן טבעי שראש העירייה אמיר כוכבי יוביל את ההטמעה של יעדי האו"ם לקיימות בשלטון המקומי ויקדם את שיתוף הידע והניסיון הרב הקיים בשלטון המקומי לטובת אזרח המדינה כולה ואני בטוח שהוא יעשה זאת בהצלחה רבה"

ראש עיריית הוד השרון אמיר כוכבי ציין  בנאום במטה האו"ם בז'נבה "קידום יעדי האו"ם והטמעתם יצרו שפה חדשה אשר תאפשר פיתוח בר קיימא חוצה רשויות ומדינות ותאפשר למדוד את הגופים השונים על התקדמותם ביעדים. "הוד השרון תמשיך בקידום התהליכים לפיתוח בר קיימא אותם התחלנו זה מכבר, ותהווה דוגמה לרשויות בארץ ובחו"ל. במסגרת תפקידי כיו"ר הפורום בכוונתי להוביל עם צוות המרכז לשלטון מקומי פיתוח והטמעה של יעדי האו"ם ברשויות המקומיות וליצור פלטפורמות לשיתוף הידע ויצירת שיתופי פעולה. אין לנו עולם אחר ואת הפיקדון שקיבלנו ואת ההבטחה שנתנו למען הדורות הבאים עלינו לשמור ולקיים ולרשויות המקומיות עשויה להיות השפעה משמעותית בקידום היעדים. אני מודה ליו"ר השלטון המקומי חיים ביבס על האמון בעיר הוד השרון ובי להובלת הפורום ועל ההכרה בחשיבות הנושא ואפעל יחד עם הצוות המסור לקדם עמידה ביעדים בשלטון המקומי".

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן