המערב הפרוע: מתקפת חולדות במערב הוד השרון

תושבים רבים מתלוננים בתקופה האחרונה על מתקפת חולדות בשכונות המערביות בעיר. רות גור אחת התושבות: "העירייה חייבת לטפל בנושא התברואתי בעיר לפני שתפרוץ כאן מגפה"

בזמן שבמזרח הוד השרון סובלים מתנים, במערב העיר מתלוננים על מכת חולדות. ״בכל מקום אנחנו נתקלים בחיה הזו שהפכה למכה תברואתית גדולה״, אומרת רות גור תושבת מערב העיר בשיחה עם ״הוד השרון ניוז״.

עשרות תושבים מדווחים על מכת חולדות שפשטה על העיר הוד השרון. מדובר בשכונות המערביות, במרכז העיר ואף בשכונת גיל עמל. החולדות שמסתובבות בעיר חודרות לבתים ומסכנות את התושבים ובעלי החיים שלהם.

רות גור, שמתגוררת סמוך לקניון מרגלית, מספרת ששתי הכלבות שלה חלו כתוצאה מחדירת חולדות אל המטבח שלה.

"עירנו סובלת ממכת חולדות. אני אישית יודעת על מכה כזו בשכונות רמות מנחם וגרין פארק. לא נראה לי שיש לנו איזו פריווילגיה בעניין ואני חוששת שרוב תושבי העיר חולקים את המכה גם הם בין אם מודעים לזה או לא".

לדברי גור, המכה החלה לאחר שחזרו מטיול בחול. "כששבנו מהטיול, הבחנו שהכלבות שלנו חלו. באותה העת תפסנו 5 חולדות בתוך המטבח שלנו. הגענו עם הכלבות לוטרינר שטען שהם חלו כתוצאה מכך שבאו במגע עם החולדות. מדובר במכה תברואתית קשה שיכולה לפגוע גם בנו.

ביררנו עם השכנים וגילנו שאחד השכנים שלנו לכד 9 חולדות שפלשו לביתו. כשהבנתי שמדובר בתופעה – העליתי פוסט בפייסבוק כדי להזהיר אחרים. להפתעתי אנשים דווחו וצילמו עשרות חולדות מסתובבות באין מפריע ברחובות ובשכונות".

פנית לעירייה או למוקד העירוני?

"כן. פניתי למוקד העירוני וקבלתי תשובה שפנייתי הועברה לטיפול. לצערי אף אחד לא באמת בקשר איתנו – התושבים ואנחנו חסרי אונים. הבנתי שעוד אנשים פנו למוקד בניהם גם השכן שלי שלדבריו ממשיך לתפוס חולדות".

מה את מצפה מעירייה?

מדובר בתופעה שיש לה קשר עם הבניה המאסיבית בעיר – שפלשה לבעלי החיים למתחמי המחייה וגרשה אותם לאזורי המגורים שלנו. אנחנו חוששים שזו התרבות בלתי מבוקרת בגלל בעיה תברואתית שלא מטופלת נכון בביוב.

בשורה התחתונה – בשתי השכונות שלנו מדובר על עשרות חולדות שנתפסות במלכודות פרטיות בבתי תושבים בשכונה וממשיכות להיתפס על בסיס יומי. אנחנו מבקשים מעירייה שיפזרו מלכודות הומניות ברחבי העיר ויעבירו את החולדות לשדות או למקומות רחוקים מהשכונות שלנו. בנוסף נשמח לשקיפות לגבי דרכי הטיפול".

לדבריה של גור, כל השכנים שפנו למוקד העירוני נענו שהבעיה בטיפול אח החולדות ממשיכות להגיע בהמוניהן ללא שינוי בתדירות או כמות התפיסות. "ידוע לי שחלק מהשכנים התייאשו והפסיקו לדווח. יש אנשים שמחזיקים במקביל כ- 5-6 מלכודות בבית ובגינה או במרפסת. מדובר במצב בלתי נסבל".

מעיריית הוד השרון נמסר:

העירייה פועלת במגוון דרכים בשגרה כמו גם בעת קבלת תלונה על זיהוי מכרסמים. גם במקרים האחרונים שדווחו ונמצאים בגדר הנורמה, נפרסו מלכודות, נבדקת ההקפדה על איטום מערכת הביוב ובוצעה הדברה חוזרת במערכת במקומות בהם התקבלו פניות, כמו גם שמירה על שלמותם של פחי האשפה בכדי לאפשר סגירה הרמטית שלהם.

שטח העיר נרחב ומשובץ בשטחים פתוחים ומספר מוקדי בנייה משמעותיים בהם מתבצעות חפירות הפוגעות בשטחי המחייה של החולדות ומביאות אותן לצאת ולחפש מקומות מסתור ומזון, הרחק מאזורי המחייה הטבעיים שלהן בשטחים הפתוחים. על כן, חשוב להפחית ככל הניתן את הנגישות שלהן לשיירי מזון, להקפיד על סגירה של פחי האשפה וכמובן על ניקיון החצרות והמרחב הציבורי. כמו כן, ניתן ואף מומלץ לבצע טיפול מונע גם בשטח הפרטי או בשטחים המשותפים של בניינים.

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן